maanantai 10. joulukuuta 2012

Tuunailuja

Joulukukat on ostettu ja odottavat kellarissa h-hetkeä ylöspääsemiseen. Olen keräillyt ja tuunaillut koreja hyasinttien istutuksiin. Teen asetelmia yleensä useamman ja kuhunkin kolme tai kaksi joulukukkaa ja vähän muuta lisuketta koristeeksi.


Syksyllä keräsin aroniapuskien satoa kuivatukseen. Verkkokehikossa se hoituikin kohtuullisen nopeasti ja ilman suurempia ponnisteluja. Osan kuivatuista päästin mikserillä jauheeksi ja loput pujottelin ohueen rautalankaan.


Kokeilin kieputtaa tuota kuivatettua nauhaa yhteen villiviinikranssiin. Tosin se näkyy kuvan tummuuden vuoksi huonosti.


Keskelle kranssia olen ripustanut pikku pieksun. Siskollani ja minulla oli setämme tekemät pieksut ensimmäisinä kenkinämme. Valitettavasti vain tuo yksi on säilynyt muistona niistä.


* * * *

Joulu tulla jolkottaa.... Sukkia olen kutonut Novitan Nostalgia-langasta jo useammat. Yhdet vielä pitäisi ...

5 kommenttia:

  1. Voi miten ihana pieksu! Minullakin on lasten pieksut ja monot, joita olen käyttänyt koristeena. Olen myös keräillyt istutuskoreja jouluasetelmiin.

    VastaaPoista
  2. kaunista on, todella joulu on jo overlla!

    VastaaPoista
  3. Yhden veljeni pieksut ovat myös tallella, ne liimattiin hänelle muistoksi tauluun, eikä siinä mitään, mutta kun taulu ja pieksut sitten spreijattiin kultavärillä... :(

    VastaaPoista
  4. Kauniita juttuja ja mukavan jouluista tunnelmaa täällä!
    Ihanaa rentoa joulun odotuksen aikaa!

    VastaaPoista